Трябва ли да включим в диетата си Омега 3 мастни киселини

Публикувано от medicamarket 31/01/2019 0 Коментар(и) ЗДРАВЕН ЖУРНАЛ,

Трябва ли да включим в диетата си Омега 3 мастни киселини?

 

 

Омега 3 мастните киселини са изключително важни, ако искаме да поддържаме добро здравословно състояние. Всеки от нас е чувал, че Омега 3 са полезни, но знаем ли точно с какво са полезни и как влиаят на човешкото тяло?

Омега 3 са полиненаситени мастни киселини. Те са широко разпространени в природата и играят важна роля в липидния метаболизъм на животните и човека. Омега 3 са есенциални мастни киселини, което означава, че те не могат  да бъдат синтезирани от  човешкото тяло, за това е важно те да бъдат набавяни, чрез храната или - когато се налага - чрез прием на хранителни добавки. Най- важните полиненасите мастни киселини, за да може организма ни да функционира правилно са: Алфа линоленична киселина (АЛК / ALA), Ейкозапентанова киселина (ЕПК / EPA) и Докозахексанова киселина (ДХК / DHA).

 

 

Храни богати на Омега 3 мастни киселини:

  • Риба. Един от най-добрите източници на Омега 3 и Омега 6 мастни киселини. Подходящи варианти са Сьомга (между 2000-4000 мг. На 500 гр.) и Херинга (между 1500-3000 мг. за порция от 500 гр.).
  • Ленено семе. Може да се включи по много различни начини в дневната ни диета. Отличен източник на Омега 3. В зависимост от това как ще бъде консумирано, Лененото семе ни дава между 2000-7000 мг полиненаситени мастни киселини.
  • Орехи. Те са перфектният вариант да си набавим Омега 3 през забързания работен ден. 7 ореха ни осигуряват около 2000 мг.

 

 

Ползи от приема на Омега 3:

  • Подсилват имунната система.
  • Регулират метаболизма.
  • Предпазват сърцето от инфаркт и намаляват шанса от развитие на сърдечно-съдови заболявания.
  • Подобряват здравето на очите.
  • Подтискат възпаленията.
  • Оказват благоприятно влияние върху мозъчната функция.

 

Можете да разгледате предложенията за хранителни добавки на medicamarket.bg, съдържащи Омега 3 тук!

Етикети: Омега 3

Напиши коментар